maandag 14 juli 2008

Vette namen voor de lanceringscampagne

Het lijkt wel alsof we de afgelopen dagen de affiche aan het samenstellen waren van Werchter of Pukkelpop of Dour. En ik moet zeggen, da's eens leuk om te doen.

Want ook al wil Axion met deze campagne vooral jonge, beloftevolle bands de kans geven om via het internet voor een miljoenenpubliek op te treden, voorlopig kennen we die bands nog niet. En waar moeten we ze gaan zoeken?

Daarom bedachten we een lanceringscampagne, waarbij we aan een 4-tal bekende Belgische top-acts zouden vragen om zo'n nieuw, uniek internetconcert te geven. Die concerten dienen dan als voorbeeld van wat de jonge bands kunnen winnen.

Dus wij een lijstje maken. Een lange lijst want initieel dachten we dat het nog niet zo makkelijk zou zijn om artiesten op korte tijd te doen meestappen in ons verhaal. Alhoewel, want naarmate we aan het bellen en mailen gingen, bleek de reactie van heel wat artiesten méér dan positief. Bijna iedereen zag dit quasi onmiddellijk zitten.

En voor we het goed en wel wisten, hadden we een lijstje van 4 top-acts die deze zomer wel op een of ander groot festival stonden: Tim Vanhamel, A Brand, Tom Helsen en Malibu Stacy. Allemaal gecharmeerd door het idee en vooral veel zin om als eerste zo'n internetconcert te mogen geven.

Geen opmerkingen: